duminică, 26 iulie 2009

Recomand...sau nu!

Saptamana asta am ajuns si prin muntii nostri....Muntii aia unde se duc toti bucurestenii(ok...99%)...valea Prahovei.
De cand l-am cunoscut pe sotul meu nu am mai fost pe acolo, moare cand stie ca tre' sa stea cel putin 3 ore in trafic ca sa faca cei 120 km pana la Sinaia si asta ca sa dea de aceiasi ghertoi pe care-i vedem si prin Bucuresti.
Intotdeauna alegem alta destinatie cand este vorba sa mergem la munte de exemplu Cozia(peisaje magnifice, dar un traseu dificil de urcat)...De data asta fortat-legat am ajuns la Predeal pentru a participa la o nunta. Dar nu de nunta vreau sa povestesc, de' nunta ca nunta....mancare, bautura...harmalaie mare.
De obicei cand merg undeva unde nu am mai fost ma interesez putin...cer recomandari...caut pe google. Asa a fost week-endul asata... week-endul recomandarilor!
Am inceput bine...stiam ca tre' sa ne trezim devreme ca sa nu prindem aglomeratie pe DN asa ca am pus ceasul sa sune la 6.30...dar un carcel m-a trezit pe la 5.00...ce poate fi mai frumos decat sa-ti incepi ziua cu un carcel??? Daca tot am trezit toata casa...hai sa mergem!
Drumul....liber, liber, liber...suntem in Predeal intr-o ora si jumatate(deci se poate...daca pleci cu noaptea-n cap)...Da, o recomandare buna 100%.
Ne-am cazat... "Cabana schiorilor"... acolo s-a cazat toata gasca noastra, deci si noi(la recomandarea lor)...e un fel de mini-hotel...cochet, curat...angajati amabili si zambitori... preturi pe masura, 130 lei fara mic-dejun...Recomandare nu prea buna cand tu tre' sa stai in camera cateva ore dimineata pentru a te odihni.
Buunn, nunta de abia deseara...pana atunci nu mancam nimic? "Aaaa... stim noi un restaurant ... vi-l recomandam!Acolo mancam de fiecare data."
Deci..."Varful cu dor" din Predeal...in niciun caz nu recomand...decat daca o sa am vreodata ceva cu cineva...da! o sa-l trimit la ...repet..."Varful cu dor". Bai, nu zic....de aratat...carciuma arata bine...tanti care ne-a servit ne-a zambit de la intrate pana la iesire. La intrare am zambit si noi, la plecare...
Am cerut unu' ciorba de vacuta...altu' platou taranesc. Ciorba adusa intr-un fel de bol-castron...jumatate a fost varsata in farfurioara pe care era bolul-castron...cealalta jumatate ...zeama lunga...vacuta ...lipsa!
Platoul tatanesc....3 feliute de branza telemea...vreo 10 bucatele de sunca imprastiate de un sfert de platou, 4 masline stafidite, o jumatate de ceapa...mai bine zis ceputza, un altfel de branza taiata cu un cutit murdar...caci avea niste urme ciudate pe partea pe care a fost facuta taietura si pe alte doua felii de ceapa ...o lingura de zacusca(cumparata din comert) impartita pe cele doua felii de ceapa. Aaaa....am uitat ce era mai important....o frunza de salata pe jumatate uscata! Pretul...18 lei!I-a pierit pofta de mancare instantaneu!
Acu' io intreb: ce au mancat oamenii aia la "Varful cu dor"? Si daca o carciuma e buna...e buna indiferent de felul de manacare cerut. Sau nu?
Si ... Da!...la nunta am lins farfuriile!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu