duminică, 12 iulie 2009

Fuseram in tara lubenitei

Bine....mie mai mult imi place cum suna in dulcele grai moldovenesc...tara harbuzilor, dar cum Dabuleni nu are nicio legatura cu Moldova, fie...tara lubenitelor!

Cum am ajuns acolo! Pai .... ne duceam acasa si ma trezesc gandind cu voce tare "Mooaaa, ce-as manca un pepene!"
Langa mine nicio reactie....decat il vad ca ia telefonul, suna si..."Ce faci? Aaaa, hai ca venim si noi!"
Vede marele semn de intrebare care-mi plana deasupra capului...."Ai spus ca vrei lubenita! Te duc in tara lubenitei!"
Stiam ca e nebun, doar l-am luat de barbat, dar nici chiar asa sa dai buzna peste oameni..."Pai , ne asteapta!"
Eram aproape de Slatina, deci Slatina...Caracal....Dabuleni.
Deja de la intrare se vede ca e paradisul pepenilor: pe o distanta de cel putin 2 km, pe ambele parti ale drumului sunt masini, remorci, carute...toate pline cu lubenite! Totul se invarte in jurul pepenilor, toti cultiva, pazesc,mananca, vand pepeni.
Gazdele noastre, parintii prietenului nostru, aveau cel mai adevarat bronz pe care l-am vazut. Ce Grecia, ce Turcia....hai la pazit de pepeni si capeti cel mai tare bronz!

Cum am ajuns, ni s-a crapat o lubenita pe masa...si pazea ca navalesc!
Bai, s-am mancat....asa ca in vremurile copilariei, cand ma mozoleam de la o ureche la alta cu zeama, semintele scuipate direct pe jos. Bun, dulce, zemos...perfect!

Dupa ce ne potolim pofta, incepem interviul: cum poate o samanta sa devina minunatia asta dulce si zemoasa. Nu o sa enumar etapele, ceea ce trebuie retinut este ca oamnenii acestia muncesc timp de 6-7 luni ....zi si noapte. Este o munca cu ture 24 cu 24, pentru ca si noaptea, cineva tre sa stea in camp ca sa pazeasca cultura, la fel si in timpul zilei.

Cu ce pret se vand pepenii acolo la mama lor?.....0,4 lei!
Cu ce pret se gasesc in magazinele din Bucuresti?....Depinde, intre 1 si 1,5 lei.

Am unul la rece, ma duc sa-mi mai tai o felie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu