miercuri, 10 iunie 2009

Cartile...

Imi place sa colectionez, desi cand am fost mica nu am avut nici clasor, nici insectar si nici colectie de surprize de la guma de mestecat.
Prin liceu colectionam bilete de intrare la film, la teatru, la concerte, in cluburi, apoi o perioada, m-am lasat.
Acum mi s-a pus pata pe cartile care se dau impreuna cu Adevarul. Joia e nebunie la toate chioscurile cu ziare... se dau pe sub mana, niciun nene de la nicio taraba nu are Adevarul si implicit nici cartea! Am incercat de cateva ori si o cumpar, am plecat cu noaptea-n cap la serviciu doar ca sa fiu prima cand se deschid tarabele, chiar am incercat sa mituiesc pe o tanti, dar degeaba!
Cunosc pe cineva care ia cartea, dar in doua exemplare. Una, probabil, o rasfoieste sau chiar o citeste, iar a doua o pastreaza in tipla! Auzi... in tipla!!! Pai aia e cartea mea, aia in tipla!!
Aflu de la tv ca si Jurnalul da miercurea, impreuna cu ziarul, o carte. Doar autori romani, asta e...si in sfarsit, pe astea nu e batalie.
Constiincioasa, ma apuc sa cumpar in fiecare miercuri Jurnalul, pentru carte, recunosc! Am 11!
Am eliberat un raft, le-am aranjat frumos una langa alta in ordinea numerelor de pe tricou si....si le sterg de praf de cate ori fac curatenie!
Intr-o zi sotul meu, enervat probabil de rutina mea si un pic inghesuit de lucrurile luate de pe raft si imprastiate prin camera, ma intreaba cate am citit de cand m-am apucat sa le cumpat (de parca n-ar sti!).
"-Niciuna!"
"-Si atunci de ce le mai cumperi?"
"-Pentru copiii nostri!?!"...si bag un zambet a la Garfield. Nu avem copii si nici nu ne grabim in acest sens, dar intotdeauna e bine sa privesti inainte.
Daaa....incepe apoi sa-mi explice ca sunt doua tipuri de cititori. Cei care cumpara cartile impuse de altii doar asa ca se asorteaza copertile intocmai cu florile de pe covor; deci cei care, defapt, nu citesc! Si cei care au abonament la biblioteca, se duc acolo, se plimba printre rafturi, se imbiba de mirosul lor(e foarte romantic in ceea ce priveste cartile) isi aleg o carte si... o citesc!
Cum nu mai am abonament la biblioteca de cand am terminat liceul, m-am uitat la carti...m-am uiat la covor....Bai, stii ca se asorteaza perfect!?! A innebunit!

Tin sa mentionez ca nu mai iau Jurnalul, dar am reusit sa cumpar "Idiotul" de la Adevarul pe care aproape ca am terminat-o de citit!Ha!
Urmeaza ...

Un comentariu:

  1. Whatever... cartile lipsa de la adevarul le poti lua de la un depozit, sun-o pe Claudia :D

    RăspundețiȘtergere