sâmbătă, 8 septembrie 2012

O sa ajung si eu batrana, o sa vad eu atunci!

Cand eram in Bucuresti imi ieseau in cale, mai ales, dimineata cand oricum, o stie toata lumea, drumul spre munca nu e tocmai floare la ureche.  In troleibus de cele mai multe ori. Doamne, ce-as mai fi dormit la ora aia! Ii vedeam stand la coada la chioscul de bilete si abonamente de la Bucur...cand niciun controlor cu toate tiglele pe casa nu i-ar fi luat la intrebari. Si daca mai exista vreun dubiu, despre batrani este vorba, dar... In tara, daca un batran iti cere scaunul in ratb...mah, de rusine, de mila, de nervi... il dai. Il lasi sa stea pe scaunul tau! Toti stim cum arata batranii in Romania. Sau, cel putin eu  ma ridicam si-l lasam pe baranel sa-si odihneasca oasele si sa se bage in seama cu... orice era dispus sa-l asculte.

Am emigrat si aici in tarile calde, batraneii m-au socat cel mai mult. Dar batranelul tot batranel este...oricat de la vest s-ar afla! Ii vezi peste tot, cat e ziulica de lunga, dimineata la cafea in baruri, la pranz sunt la cumparaturi si seara din nou la terase! Foarte activi si mai ales foarte implictai in tot ceeea ce inseamna viata sociala. Nu stiu daca cer scaunul in autobuz. Am avut norocul ca orasul asta, unde stau, sa fie atat de mare fix cat sa pot merge pe jos oriunde as avea nevoie

Si acum o intamplare din vestul civilizat in care am ales sa traiesc...
Eram in Carrefour, la coada, cu o paine si un kg. de prune. Astia au  magazine Carrefour mici in oras, asa cum sunt Mega Image pe la noi. In fata mea erau doua tanti super-mega-ultradichisite... coafate, pantofi, genti, ochelari care in total sunt salariul meu pe cateva luni. Aveau o apa. In fata lor unul tocmai incepea sa-si puna pe banda cumparaturile. Si ce sa vezi? Una dintre tanti...ca daca vrea sa le lase pe ele in fata...ca au decat o sticla cu apa...si aia inceputa. Tipul, dupa ce o masoara din cap pana-n picioare, ii tranteste un "nu" sec. 

Se zice ca la batranete dam in mintea copiilor. Credem ca ni se cuvine totul! 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu