joi, 2 decembrie 2010

Ziua romanului spaniol...

Fu 1 Decembrie. Fu ziua mondiala anti-SIDA si printre altele fu si ziua nationala a Romaniei! Nu stiu daca de ziua internationala anti-SIDA stie tot romanu'...dar ca a fost ziua nationala a Romaniei cu siguranta ca stiu toti romanii...Si ca romani ce suntem, la invitatia "Asociatiei romanilor din Logrono" am fost sa sarbatorim aceasta zi (speciala!) alaturi de alti romani...Hai sa socializam, am zis! .. .Cel putin asa credeam, initial!
Tin sa precizez ca in afara de sotul meu si de prietenul datorita caruia am ajuns aici (in Spania!)... nu mai cunosc alti romani. Nu stiu de ce! Nici la acasta asociatie a romanilor eu nu am fost pana azi, dar cum al meu sot inca nu stie bine limba, face cursuri(gratis!) de invatare a limbii spaniole in cadrul acestei asociatii.
Am ajuns la petrecere "numai bine"...asa ni s-a spus! Adica pe mese erau traditionalele sarmalute, cozonac, vin... pe fundal se auzeau cantece populare si in afara de toate astea mai erau si vreo 50 de persoane, dintre care 20 de romani si restul prietenii lor spanioli.
Printre salutari si prezentari ajung sa vorbesc si cu, sa zicem, "seful" asociatiei romanilor.
Lucrurile stau cam asa...In La Rioja (provincia unde locuim noi!...cea mai mica din Spania!) sunt 12.000 de romani. In Logrono, orasul capitala, locuiesc 7.000 de romani. Omul cu care vorbeam mi-a spus ca a trimis peste 300 de mesaje (prieteni, cunostinte, membri ai asociatiei!) de invitatie la aceasta petrecere...dintre care 20 au si raspuns afirmativ!
Toate programele, cursurile inteprinse de asociatia romanilor sunt subventionate de guvernul riojan, pana si aceasta petrecere a fost platita de guvernul provinciei La Rioja! Ca membru (inscrisi sunt foarte putini!) al acestei asociatii ar trebui sa platesti o taxa, nimeni nu o plateste. E adevarat ca asociatia nu-ti gaseste de munca (cica au fost incercari, dar s-a ajuns la concluzia ca mai bine...lasa!), nu-ti plateste chiria si in general nu te ajuta foarte mult (in ziua de azi!)... dar, spun cei de la asociatie... pe cine sa ajute!?!
Or avea, n-or avea dreptate, dar (zic tot cei de la "Asociatia romanilor"!)...vorba cantecului...
Noi suntem romani,
Noi suntem romani,
Noi suntem (si pe!) aici
In veci...aceiasi!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu